Environmental Skills

Erasmus+

Em curso

Ongoing

🇵🇹

A SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda, é parceira no projeto “Environmental skills as a new approach to a labour market” que decorrerá entre 2023 e 2024 e conta com parceiros da Bulgária e Itália.

 

Objetivos do projeto:

  • Desenvolver três currículos educativos para a qualificação ou requalificação de formandos adultos, direcionados para as necessidades reais da indústria;
  • Capacitar formandos adultos e grupos marginalizados, proporcionando o acesso a materiais de formação ecológicos, novos e eficazes, e contribuindo para uma população adulta mais conhecedora e capaz;
  • Melhorar o perfil profissional dos indivíduos participantes através da oferta de formação de elevada qualidade e da utilização de métodos inovadores, melhorando as suas competências para serem aquilo de que a transição ecológica necessita;
  • Incentivar as indústrias e organizações a melhorar ou requalificar os seus funcionários para terem uma força de trabalho mais flexível e resiliente, composta por indivíduos capazes de trabalhar e, ao mesmo tempo, proteger o ambiente.

 

Resultados Finais:

  • Três currículos de aprendizagem inovadores para a educação ambiental relacionada com a mitigação e adaptação ao clima;
  • Currículos educativos para a qualificação ou requalificação de pessoas adultas, que incluirão um conjunto de processos, técnicas e ferramentas (juntamente com documentação);
  • Conferências e eventos de apresentação do projeto à comunidade.

 

  • Perspective for European Civil Movement and Solidarity Union (Bulgária)
  • FORTES Impresa Sociale Srl (Itália)

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda is a partner in the “Environmental skills as a new approach to a labour market” project, which will take place between 2023 and 2024 and has partners from Bulgaria and Italy.

 

Project objectives:

  • Developing three educational curricula for the qualification or re-qualification of adult learners, aimed at the real needs of the industry;
  • Empowering adult learners and marginalized groups, providing access to new and effective green training materials, and contributing to a more knowledgeable and capable adult population;
  • Improve the professional profile of participating individuals by providing high-quality training and the use of innovative methods, upskilling them to be what the green transition needs;
  • Push industries and organizations to upskill or reskill their employees to have a more flexible and resilient workforce composed of individuals who are capable of working while also protecting the environment.

 

Final Results:

  • Three innovative learning curricula for environmental education related to climate mitigation and adaptation;
  • Education curricula for the qualification or re-qualification of adult learners, which will include a set of processes, techniques, and tools (together with documentation);
  • Conferences and events to present the project to the community.

Title

Environmental skills as a new approach to a labour market

Programme

Erasmus +

Key Action

 KA210-ADU – Small-scale partnerships in adult education

2023-1-BG01-KA210-ADU-000153944

Status

Ongoing

Start Date

01-09-2023

End Date

31-08-2024

Website

 

 

  • Perspective for European Civil Movement and Solidarity Union (Bulgaria)
  • FORTES Impresa Sociale Srl (Italy)

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com