CHERISHED

Erasmus+

Em curso

Ongoing

🌎 http://www.cherishedproject.eu/

🇵🇹

A SPEL é parceira do projeto “CHERISHED – Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education”, que decorre entre 2021 e 2023, e contará com instituições parceiras da Bélgica, Chipre, Espanha, Eslováquia e da Holanda.

Objetivo do projeto:
O projeto CHERISHED tem como objetivo abordar, através de um ponto de vista dos ecossistemas, a integração do património cultural digital no ensino secundário obrigatório e, assim:
• Apresentar um enquadramento pedagógico bem como recomendações concretas para a sua adoção pelos ministérios da educação em toda a Europa;
• Aumentar a capacidade dos professores do ensino secundário integrarem o património cultural digital nas suas práticas pedagógicas diárias em todo o programa da disciplina;
• Apoiar os educadores escolares na salvaguarda da natureza inclusiva das oportunidades de aprendizagem digital através do património cultural;
• Promover recursos e ferramentas inovadoras de qualidade para os educadores escolares poderem integrar o património cultural tendo em vista uma educação digital inclusiva;
• Fornecer uma ferramenta de impacto e avaliação para que os professores se possam autoavaliar no que diz respeito à sua disponibilidade para o uso do património cultural digital no ensino obrigatório;
• Sensibilizar para a importância do património cultural na promoção de um ensino digital inclusivo na Europa.

Resultados finais:
• Desenvolvimento do enquadramento teórico para a integração do património cultural digital no ensino secundário, tendo em vista o ensino digital inclusivo;
• Conceção de um programa de formação de professores para os docentes do ensino secundário e responsáveis pedagógicos dos museus;
• Desenvolvimento de uma plataforma online onde os professores possam encontrar módulos digitais para a sua formação;
• Desenvolvimento de uma ferramenta de autoavaliação por forma a aferir a preparação dos professores para a integração do património cultural digital no ensino obrigatório e a sua competência cultural.

Documentos:

1.ª Newsletter 

2.ª Newsletter 

3.ª Newsletter 

4.ª Newsletter

Acrónimo CHERISHED
Título Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education
Programa Erasmus+
Ação-chave KA226 – Partnerships for Digital Education Readiness
Referência 2020-1-BE02-KA226-SCH-083039
Estado A decorrer
Data de início
01/03/2021
Data de fim
28/02/2023
Website
http://www.cherishedproject.eu/

• The Square Dot team, Belgium;

• SYNTHESIS CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LIMITED, Cyprus;

• INSTITUTO IKIGAI, ASOCIACIÓN ESPAÑOLA PARA EL
EMPRENDIMIENTO Y EL DESARROLLO PERSONAL Y PROFESIONAL, Spain;

• SOCIEDADE PROMOTORA DE
ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;

• UNIVERZITA MATEJA BELA V BANSKEJ BYSTRICI, Slovakia;

• Stichting Ki Culture, Netherlands.

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL is a partner in the “CHERISHED – Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education”, occurring from 2021 until 2023, and will have partner institutions from Belgium, Cyprus, Spain, Slovakia and the Netherlands.

Main objectives:
The intention of the CHERISHED project is to address through an ecosystem approach to integration of digital cultural heritage in compulsory secondary education, by:
• Provide with a pedagogical framework and concrete recommendations for adoption  by educational
ministries across Europe;
• Enhance the capacity of secondary school teachers toward integration of digital cultural heritage in  their everyday teaching practices across the curriculum.;
• Support school educators to safeguard the inclusive nature of digital learning opportunities in and
through cultural heritage;
• Promote innovative quality resources and tools for school educators for integration of cultural heritage towards inclusive digital education;
• Provide an impact and evaluation tool for teachers’ self-assessment of their readiness to reuse digital  cultural heritage in compulsory education;
• Promote awareness on the importance of cultural heritage readiness for inclusive digital education in  Europe.

Final results:
• Development of a framework for integration of digital cultural heritage in secondary school
compulsory teaching, for inclusive digital education;
• Design of a teacher training programme for secondary school teachers and museum educators;
• Develop an online platform where teachers can find digital modules for their training;
• Develop a self-assessment tool for assessing teachers’ readiness in integration of digital cultural
heritage in compulsory education and their cultural competence.

Documents:

1st Newsletter 

2nd Newsletter 

3rd Newsletter

4th Newsletter

Acronym CHERISHED
Title Supporting school-educators in use of cultural heritage for
inclusive digital education
Programme Erasmus+
Key Action KA226 – Partnerships for Digital Education Readiness
Reference  2020-1-BE02-KA226-SCH-083039
Status Ongoing
Start date 01/03/2021
End date 28/02/2023
Website http://www.cherishedproject.eu/

• The Square Dot team, Belgium;

• SYNTHESIS CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LIMITED, Cyprus;

• INSTITUTO IKIGAI, ASOCIACIÓN ESPAÑOLA PARA EL
EMPRENDIMIENTO Y EL DESARROLLO PERSONAL Y PROFESIONAL, Spain;

• SOCIEDADE PROMOTORA DE
ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;

• UNIVERZITA MATEJA BELA V BANSKEJ BYSTRICI, Slovakia;

• Stichting Ki Culture, Netherlands.

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com