BeVolunteert4Hope

Erasmus+

Terminado

Closed

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

🇵🇹

A SPEL é parceira do Projeto Europeu BeVolunteer4Hope!, que será implementado entre 2021 e 2024. Este Projeto também conta com parceiros de Espanha, Itália, Letónia, Roménia e Turquia.

Os objetivos deste Projeto são:

• Adquirir novas competências para aplicar um currículo melhorado no processo de ensino;

• Adquirir novas competências para promover um trabalho profundo de colaboração nas aulas e atividades extracurriculares e para criar, desenvolver e exercer competências como a resolução de problemas, assumir a responsabilidade para terminar tarefas e encontrar soluções;

• Desenvolver a compreensão da multiplicidade das diferenças culturais existentes na Europa, a partir de grupos internacionais, locais, pequenos grupos, individuais, e o reconhecimento dessas diferenças;

• Unificar elementos no contexto do desenvolvimento único de cada país e do desenvolvimento comum da Europa pelos 600 estudantes de todas as escolas parceiras.

 

Os resultados a alcançar são os seguintes:

• Organização contínua e constante de atividades LTTs (Learning, Teaching, Training) e workshops locais, para aumentar o nível de inglês como língua estrangeira nas escolas parceiras e consequentemente incluir estudantes provenientes de grupos desfavorecidos.

• Testes de progresso, questionários e discussões/projetos de grupo;

• Maior envolvimento na conversão dos resultados do projeto em instrumentos ativos de mudança; maior empenho na redução de estereótipos sociais negativos; maior envolvimento no planeamento estratégico organizacional;

• A nossa parceria serve para reforçar, apoiar e até transformar parceiros individuais, resultando numa melhor qualidade educacional, numa utilização mais eficiente dos recursos e num melhor alinhamento de objetivos e currículos;

• Organização eventos de disseminação e de workshops ativos para desenvolvimento de competências pessoais e profissionais de estudantes e professores;

• Criação de uma rede internacional de centros de recursos e serviços de apoio com escolas interessadas em desenvolver-se.

  • Liceul Teoretic Constantin Noica, Romania (organização coordenadora);Sivas Lisesi, Turquia
  • Liceo Statale “G.P. Vieusseux”, Itália;
  • SOCIEDADE PROMOTORA DE ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;
  • VSIA Rigas Turisma un radosas industrijas Tehnikums, Letónia
  • Ayuntamiento de Maluenda, Espanha;

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL is a partner in the European Project BeVolunteer4Hope, which will be implemented between 2021 and 2024. This project has partners from Spain, Italy, Latvia, Romania and Turkey.

The objectives of this project are:

• Acquisition of new competences to apply improved curriculum in the teaching process;

• Acquisition of new competences to promote in-depth collaborative work in lessons and extracurricular activities and to create, develop and exercise competences such as solving problems, taking responsibility for finishing tasks and finding solutions;

• Developing understanding of multitude of different cultural differences held within Europe, from international – local – small groups – individual and recognition of differences;

• Unifying elements in the context of the unique development of each country and the common development of Europe by 600 students from all school partners.

 

The expected results are the following:

• Continuous and constant organization of LTT activities (Learning, Teaching, Training) and local workshops, in order to improve the level of ESL in partner schools and consequently include students coming from disadvantaged groups;

• Progress tests, questionnaires and group discussions/project;

• Increased involvement in converting project results to active instruments for change; increased commitment in reduction of negative social stereotypes; increased involvement in organisational strategic planning;

• Our partnership will be used to strengthen, support, and even transform individual partners, resulting in improved educational quality, more efficient use of resources, and better alignment of goals and curricula;

• Organisation of dissemination events and active workshops so as to develop personal and professional skills of students and teachers;

• An international network of resources centres and helpdesk will be created with schools interested in developing.

 

  • Liceul Teoretic Constantin Noica, Romania (organização coordenadora);Sivas Lisesi, Turquia
  • Liceo Statale “G.P. Vieusseux”, Itália;
  • SOCIEDADE PROMOTORA DE ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;
  • Ayuntamiento de Maluenda, Espanha;
  • VSIA Rigas Turisma un radosas industrijas Tehnikums, Letónia

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com