EMPATISE

Erasmus+

Terminado

Closed

EN-V-Co-funded-by_POS-1-200x200

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

🇵🇹

A SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda é parceira no projeto “EMPATISE – Capacitar ações escolares que promovam a inovação e empatia dos professores e apoiem dentro da comunidade educativa que decorrerá entre 2022 e 2024 e conta com parceiros de Itália, da Grécia, de Espanha e do Chipre.

 

Objetivos do projeto:

  • Fortalecer a ação educativa de professores e educadores, por meio de um modelo inovador baseado na empatia com os alunos e na cooperação com representantes da comunidade educativa local;
  • Melhorar as habilidades de professores e formadores em aprendizagem não formal e na abordagem das necessidades individuais dos estudantes através da criação de ferramentas de formação que serão fornecidas aos educadores e através de programas escolares que irão de encontro às necessidades, habilidades e preferências individuais dos estudantes;
  • Promover a inovação nos contextos educativos em que os estudantes se inserem e potenciar novas formas de abordagem mais individualizadas, de forma a criar novas e melhores oportunidades para os jovens.

 

Resultados Finais:

  • Melhorar as habilidades de professores e educadores no combate às carências educativas, ao abandono escolar precoce e a baixos níveis de proficiência em conhecimentos básicos, através da aprendizagem não formal de habilidades e de metodologias empáticas;
  • Melhorar as capacidades das comunidades desfavorecidas no encaminhamento dos jovens;
  • Mais e melhores oportunidades educativas para os jovens de comunidades desfavorecidas;
  • Cooperação reforçada entre os responsáveis educativos e sociais dentro e entre as comunidades da União Europeia.
  • Fondazione Comunitaria di Agrigento e Trapani (Itália)
  • Platon M.E.P.E (Grécia)
  • Synthesis Center for Research and Education Limited (Chipre)
  • Universidad Complutense de Madrid (Espanha)

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda is a partner in the “EMPATISE – EMPowering schools’ Action fostering Teachers’ Innovation, empathy & Support within the Educational community” project, which will take place between 2022 and 2024 and has partners from Italy, Greece, Spain and Cyprus.

 

Project objectives:

  • Strengthen the educational action of teachers and educators through an innovative model based on empathy with students and cooperation with representatives of the local educational community;
  • Improve the skills of teachers and trainers in non-formal learning and in addressing the individual needs of students through the creation of training tools that will be provided to educators and through school programs that will meet the individual needs, abilities and preferences of students;
  • Promote innovation in the educational contexts in which students are placed and to enhance new and more individualized ways of approach in order to create new and better opportunities for young people.

 

Final Results:

  • Improve the skills of teachers and educators in combating educational deprivation, early school leaving and low levels of proficiency in basic knowledge through non-formal learning skills and empathetic methodologies;
  • Improve the skills of disadvantaged communities in referring young people;
  • More and better educational opportunities for youth from disadvantaged communities;
  • Enhanced cooperation between educational and social leaders within and between communities in the European Union.

Assine o Pacto da Comunidade Educativa EMPATISE aqui

 

  • Fondazione Comunitaria di Agrigento e Trapani (Italy)
  • Platon M.E.P.E (Greece)
  • Synthesis Center for Research and Education Limited (Cyprus)
  • Universidad Complutense de Madrid (Spain)

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com